Pawian w biegu czyli Zadra

A dziś siedze tu i krytykuję ikony polskiego feminizmu:

 

http://pismozadra.pl/felietony/magdalena-piekara/742-panny-szlachetne

 

 

The URI to TrackBack this entry is: https://pawianprzydrodze.wordpress.com/2014/05/31/pawian-w-biegu-czyli-zadra/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 komentarzeDodaj komentarz

  1. Ja bym się tak nie czepiała, bo Graff pisała o SWOIM macierzyństwie. Mnie trochę zdziwił jej entuzjazm – trochę niestety wpisujący się w nowy model „perfekcyjnego macierzyństwa, które opanowało klasę średnią”, do czego niby się dystansuje. Mam troje dzieci i ich narodziny nie wywołały aż tak szalonego entuzjazmu, ale byłam młodsza (macierzyństwo po trzydziestce bywa specyficzne:) Może przyczyna tkwi też w tym, że brakowało nam na wszystko pieniędzy?
    Ale gwoli sprawiedliwości A.G. się wielokrotnie upominało o kobiety wykluczone. Myślę, że ta akurat książka dotyczy jej macierzyństwa w dialogu z jej feminizmem (chociaż jej nie czytałam – macierzyński entuzjazm odstraszył mnie i wyszłam z księgarni:).
    Co do Środy – niezbyt fortunne, ale może chodzi o instynkt macierzyński? Kwestionuje się jego „naturalność” i oczywistość. Na dowód tego mói się o oddawaniu do mamek – owszem ubigie kobiety nie oddawały, ale nie dlatego że nie chciały się rozstać z dziećmi, tylko dlatego, że nie mogły.

  2. Gdybyż właśnie tak było, to bym się nie ciskała.

  3. Obie panie cenię, więc może staram się odpuścić tę jedną wpadkę? 🙂


Skomentuj

