Pawian w świecie czyli gdzieś tam

Przepraszam, że tak mnie długo nie było, ale trochę mnie zjadło. Na pocieszenie moge Państwu tylko opowiedzieć anegdotę o tym, jak pewna aktorka nie przyszła na praemierę sztuki, która się w końcu nie odbyła. Na drugi dzień wchodzi do teatru, dyrektor rwie włosy z głowy i wrzeszczy: zamin panią wywalę na zbity łeb, proszę mi powiedzieć, dlaczego pani wczoraj nie przeszła? A ona na to spokojnie: Widocznie nie mogłam… No, taka bezczelna to ja nie jestem. Naprawdę nie mogłam. Ale już wróciłam na blogowej ojczyzny łono, do mas, do roboty, do partii i zabieram się za pisanie. A dziś siedzę tu:

http://pismozadra.pl/felietony/magdalena-piekara/727-polowanie-na-lisa

 

The URI to TrackBack this entry is: https://pawianprzydrodze.wordpress.com/2014/03/25/pawian-w-swiecie-czyli-gdzies-tam/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 KomentarzyDodaj komentarz

  1. Cóż, kobieta należy do sfery prywatności i tak też się ją ocenia i opisuje 🙂 Wygląd, rodzina, seks itp. To niezależne od opcji politycznej.

  2. To się musi zmienić. Trzeba wytykać, piętnować, aż do skutku.

  3. Jakiś krzywy mi ten uśmiech wyszedł 🙂

  4. Nie dziwię się 😀

  5. Nie wiem czy się zmieni… Właśnie przeczytałam, że na szczycie w Hadze (w sprawie bezpieczeństwa nuklearnego) usunięto kobiety z obsługi, „żeby nie rozpraszały delegatów”. Dość jasno zostało więc określone do czego służą kobiety. Jak mniemam, wśród delegatów nie ma kobiet, bo jak wiadomo mężczyźni są specjalistami od bezpieczeństwa. Chyba powinni dostać odznakę „wolni od gender”, którą w Polsce planuje się wyróżniać szkoły…

  6. Właśnie się zastanawiam nad tekstem na ten temat. Kobiet na szczycie było 5, w tym Angela Merkel. I dlaczego zakładać, że ona się nie dekoncentruje?

  7. Bo kobiety myślą głową? 🙂 Serio – zupełnie bezrefleksyjnie zakłada się, że mężczyżni nie kontrolują popędu seksualnego, a kobiety i owszem (muszą). Nikt z tego wniosków nie wyciąga – równoczesnie zakłada się „racjonalność” mężczyzn. Bo tak 🙂 To jest tradycyjne. „ludowe”(?) myślenie, (szczególnie jaskrawo widoczne w przypadkach usprawiedliwiania sprawców agresji seksualnej!) aczkolwiek organizatorów szczytu bym o to nie podejrzewała (jak widać myliłam się!).
    Druga możliwość – po prostu „nie zauważono”, że również kobiety są delegatkami. A. Merkel jest „politykiem” i nie jest postrzegana jako kobieta, bo jak wiadomo, kobiety do polityki się nie nadają 🙂

  8. właśnie od tego zaczęłam tekst (bo już rzuciłam parę zdań, całość wieczorem) – jak pogodzić racjonalizm i logikę z popędem, uznając, w zależności od okoliczności, że albo są mózgiem, albo…


Skomentuj

