Prorok jaki, czy co, czyli: ty lepiej Pawian nie kombinuj…

Jestem słynnym adwokatem,

jam palestry chluba.

Gdy masz do czynienia z katem,

to się do mnie udaj! 

Niejednego przecie zbira,

co mu groził stryk,

argumentów swoich siłą

obroniłem w mig!

(Janusz Szpotański: Cisi i Gęgacze)

Wykrakałam, no wykrakałam – analizując tekst piosenki z „Kabaretu” Boba Fosse’a nie miałam pojęcia o tym, jak zwykle, co czai się już za drzwiami, co już jest w ogródku i wita się z gąską. Notabene ta gąska, to wcale nie jest głupia gęś, tylko świadoma swych wartości biała gęś, taka aryjska. Nie dziwmy się, że ta gęś jest bardzo tłusta i wyrośnięta, ona jeszcze parę lat temu była małym gąsiątkiem, które stało w sądzie po zajściach na Górze świętej Anny. Sąd wówczas uznał, z tego co pamiętam, że mamy do czynienia z tzw. „salutem rzymskim”. A gąska rosła. Skoro poseł na sejm mówi o końcu białej rasy czy cywilizacji, skoro kilka dni temu senator reprezentujący rządzącą partię mówi, że faszyści mają prawo do demonstrowania w dniu Święta Niepodległości, ja zaś mam siedzieć w domu, bo nie mogę im przeszkadzać, skoro podczas przemówienia posła Biedronia sala (wraz z premierem) rechocze, skoro posłanka Pitera bez skrępowania mówi o swych sprośnych skojarzeniach uznając je za normę, to co nas może dziwić? Kilka dni temu pisałam, że faszystów to ja się nie boję, będę się bała dopiero gdy dołączy do nich społeczeństwo. No i wykrakałam… Oczywiście, można wyrok sądu uznać za incydent. Jasne, że można. Natomiast za wiele ostatnio takich incydentów.

Wczoraj zajrzałam na fejsbukę i oniemiałam. Kolega z innego wydziału nieświadomie otworzył puszkę Pandory. Opublikował artykuł gazetowy, z komentarzem własnym, że to skandal, żeby polskie sądy godziły się na rejestrację faszystowskich znaków. I co się okazało? Że część jego znajomych uważa, że zajmuje się bzdurami, część uważa, że to patrioci mają prawo do jawnego wyznawania własnych poglądów, zaś koledze zasugerowano, że jest lewak. Witamy w klubie, po jakimś czasie to nawet przestaje irytować, a zaczyna śmieszyć.

Większość społeczeństwa jest bierna i ma w dupie, czy od dziś wolno chodzić z transparentem „zakaz pedałowania”, zaś jeśli ja takowy transparent zniszczę, to pójdę siedzieć. Pewnie, nawet ta bierna część uzna, że „w sumie to dobrze tak, tym paskudnym pedałom”. Jeśli wyproszę z zajęć studenta, który w legalnej koszulce dyskryminuje swoich kolegów, to można mnie podać do sądu. Czy mam postępować tak, jak przed wojną czynił minister Grabski, który udawał, że nie widzi getta ławkowego? Tak samo ja będę udawać, że nie widzę? Godzić się na dyskryminowanie i upokarzanie? Dziwię się też polskiej prawicy, która dość często używa słów „Polska” i „patriotyzm”. Nie przeszkadza im to, że ktoś profanuje święte dla nich pojęcia? Że wykorzystuje do szerzenia przemocy?

A co ta decyzja sądu spowoduje? Że częściej niż dotychczas w prasie zagranicznej będą pojawiać się sformułowania o „polskich obozach koncentracyjnych”. nie wystarczy ciągle przypominać, że mamy, jako naród, największą ilość drzewek, w Instytucie „Yad Vashem”. Skoro legalizujemy faszyzm, dziś? Nie wystarczy mówić, że kiedyś byliśmy ofiarami, że to były nazistowskie obozy. Zacznijmy się przejmować naszym dzisiejszym wizerunkiem, bo na razie jest paskudny. A jak wybuchnie następna zagraniczna afera o „polskich obozach”, to będzie mi przykro, ale będę wiedziała, że w opinii świata zasłużyliśmy – skoro tyle lat po wojnie polskie sądy nadal nie widzą niczego złego w faszystowskich symbolach.

 

Published in: on 11/23/2011 at 18:26  7 Komentarzy  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://pawianprzydrodze.wordpress.com/2011/11/23/prorok-jaki-czy-co-czyli-ty-lepiej-pawian-nie-kombinuj/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 KomentarzyDodaj komentarz

  1. Na czyimś blogasku w komentarzach do 11.11 coś tam napisałem, że mi nie po drodze z Antifą, bo to jednak bojówki, czy jakoś tak.

    Należy mi się uroczysty kop w dupę.

  2. Szanowna, za pozwoleniem do przedpiscy się zwrócę:

    Nie znamy się, albo może tylko z widywania tu, ale niniejszym uroczyście acana kopię w rzeczoną. Łup!
    miau

  3. @miaukocisko

    dziękuję

  4. Duxripae, w sumie ja też tak sobie myślałam, bo nie przepadam za siłowym prezentowaniem swoich poglądów, ale…

  5. Przemocy nie popieram i ja, ale jak ktoś sam się prosi – i ja dorzucę cosik. Za tego blogaska…

  6. Mnie się też ten obrazek nie podoba.

  7. @duxripae
    Na zdrowie, Wienieczka, na zdrowie.

    @ogólnie
    Swego czasu pewna potomkini hrabiowskiego rodu rzekła do mnie w stosownych okolicznościach przyrody i z troską w głosie
    – Ale dlaczego ty z chamem rozmawiasz jak z kulturalnym człowiekiem? Przecież on nie rozumie!
    Z człowiekiem trzeba rozmawiać takim językiem, jaki rozumie.
    Wtedy się roześmiałom, że niby dowcip taki… Cha, cha. 😐
    miau


Skomentuj

