Do siódmego pokolenia, czyli prześwietl swoje drzewo genealogiczne

Ojciec Wirgiliusz

uczył dzieci swoje,

a miał ich wszystkich

sto dwadzieścia troje.

Posiadanie w Polsce rodziny, przy aktywnym uczestnictwie w życiu publicznym, jest wysoce niebezpieczne, o czym wiedzą Magdalena Środa czy Adam Michnik. Można się udławić ciągle tym samym pytaniem: azaliż jestem stróżem brata mego? Warto jednak pamiętać, że zadawanie go ma niewiele sensu. Przeczytałam, że Wanda Nowicka powinna się była odciąć od synowskich wypowiedzi. A nie wystarczy, jeśli da mu szlaban na głupie książki? A poza tym, co jej do tego, chłopak jest dorosły, a co by było, gdyby dilerem narkotyków był? Przyznam, że ja jej współczuję, bo znam kilku neomarksistów – to straszne, Proszę Państwa, to straszne. Po pierwsze ci neomarksisci strasznie bredzą, cytują niespójną wewnętrznie myśl leninowską i marksistowską z ogniem w oczach, zazwyczaj totalnie bezrefleksyjnie. Ostatnio jeden znajomy neomarksista zaczął mi tłumaczyć konieczność rewolucji, kazałam mu się z roboty zwolnić, bo na razie od kapitalistycznych świń przyjmuje wynagrodzenie – obraził się. Wydaje mi się, że moje wezwanie bezsasadnym nie było, ale co ja tam wiem. Może jest w tym jakaś rewolucyjna dziejowa konieczność? Lepiej się odzywać nie będę, bo mnie czekanem w Meksyku załatwią i będę miała nauczkę.

Wedle Pawiana neomarksizm to straszne szmondactwo jest. Odgrzewane kluchy, na dodatek totalnie skompromitowane, bardzo często uprawiane przez dzieci, które kiepsko znają historię. Jeśli ktoś ma życzenie, to może mnie przekonywać, że jest inaczej, ale proszę ostrożnie, bo akurat w te wakacje przeczytałam Zizka, a potem, dla pewności, sporą cześć Marksa (bez Englesa), Lenina, Trockiego, Bakunina i wreszcie Stalina – mam na to świadków. Jak szaleć, to szaleć, po to są wakacje. Nie zamierzam się odnosić do wypowiedzi szmondactwa, bo po pierwsze znaleźć nie mogę całości (podobno już nie istnieje – mściwie dodam, że się cieszę, bo chociaż Internet to Cloaca Maxima, to jednak powinny być granice – przepraszam, że tak pryncypialnie, ale mam uczulenie na totalitaryzm w każdej postaci do tego stopnia, że wobec miłośników totalitaryzmów popieram zachowania totalitarne, a co… niech zobaczą, jak to jest), a po drugie – grzebcy w starych papierach MUSZĄ mieć tekst źródłowy, żeby się do niego odnosić. Z drugiej strony, to mam głupie skojarzenie: łatwość z jaką zamknięto Młodego Komunistę, czy coś tam, nasuwa wątpliwości o niemożność poradzenia sobie z Red Watch. Nieustającym. Na marginesie, kolejnym, dlaczego się tym nikt nie zainteresuje (pozostawiam oryginalną pisownię): W poniedziałek podczas czatu Janusz Korwin-Mikke, odpowiadając na pytanie swojego sympatyka, zachęcał bez ogródek do przemocy fizycznej wobec antyfaszystów 11 listopada. Tuziak: „Panie Januszu czy mamy mocno  bić lewactwo w warszawie?”. „Tak. Oszczędzać dzieci i kobiety!”  –  odpowiadał Korwin (http://www.krytykapolityczna.pl/Opinie/KurkiewiczPrzemocjuztujest/menuid-197.html)

Mocno ulubiona ostatnio przeze mnie Julia Pitera powiedziała, że za rodziców się nie odpowiada, ale rodzice wychowują dzieci – niech to wyjaśni krytykom Środy i Michnika, bo odpowiedzialność rodzinna w Polsce jest niesłychanie rozwinięta. Skoro rodzice wychowują dzieci, to są odpowiedzialni za to, co te dzieci robią? Co zrobić ze skazanymi mordercami? Ich rodziców też zapudłować? Muszę to powiedzieć pawiańskiej mamusi – niech się wstydzi, że wychowała ateistkę, feministkę i w ogóle paskudztwo jakieś. A co? Niech widzi swoje błędy wychowawcze, niech się odetnie! Niech złoży samokrytykę, a na koniec niech mnie wydziedziczy!

Proszę sobie wyobrazić, że za wszystkich parlamentarzystów polskich są odpowiedzialni ich rodzice – skoro Nowicka ma się tłumaczyć z syna, to bierzemy wszystkich w obroty. Wszyscy są odpowiedzialni, nie ma litości – no chyba, że się odetną, a czasem byłoby od czego. Śmiesznie by było nachodzić tych żyjących i pytać, jak wychowali swe pociechy. Na przykład mamę prezydenta obecnego i wyrzucać jej małe zaangażowanie ortograficzne. Albo lecieć do mamy najsłynniejszego prezesa i pytać, co on czytał w młodości i dlaczego do tego dopuściła. 

Jeśli syn wicemarszałkini sejmu popełnił przestępstwo, to sprawę wytoczyć i do pierdla wsadzić – dorosły człowiek sam odpowiada za swe czyny. Skarpetki pierze sam, prezerwatywy kupuje sam, głosuje sam, zarabia sam, a jak przestępstwo popełnia, to sprawa mamusi? Jak nie znoszę przysłów, to jedno mi się pod paluchy ciśnie – kto chce psa uderzyć, kij zawsze znajdzie.

Przypomniało mi się też, jak były minister edukacji, taki wysoki, nie musiał się odcinać od swych partyjnych kolegów zamawiających pięć piw, a w końcu jako szef partii, chyba powinien brać odpowiedzialność za tych, co składki płacą. A tak na marginesie, posłanki i posłowie, którzy chichotali przy przemówieniu posła Biedronia, jak zawsze popisali się znajomością języka polskiego i odkryli po freudowsku własne myśli. „Chwyt poniżej pasa” czy „cios poniżej pasa” są związkami frazeologicznymi pochodzącymi z języka sportowego, oznaczającymi nieuczciwe zagranie, co oczywiście jest wiadome. Przyznacie Państwo, że początek tej kadencji sejmu jest żałosny, po prostu żałosny. Pan Biedroń kojarzy się posłance Piterze… Chyba posłanka Pitera nie chciałaby wiedzieć, z czym ona mi się kojarzy. Nawet mi się nie kojarzy, to widać gołym okiem. Mam apel do posłów PO, może nie wysyłać pewnych osób do mediów, bo to mi się kojarzy z kompromitacją.

Olejnik nie wytrzymała: – Ale pani poseł, gdyby premier […] powiedział, że to jest „cios poniżej pasa”, to pani też by się śmiała?
– Z całą pewnością by się posłowie nie śmieli. Tak się składa, że pan poseł Biedroń kojarzy się wyłącznie z omawianiem spraw dotyczących seksualności i preferencji. I w związku z tym taka była reakcja – wyjaśniła Pitera.

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,10620604,Pitera_i_Biedron_w_TVN24__Monika_Olejnik___Ja_uwazam_.html

Do zaś…

Published in: on 11/10/2011 at 09:58  5 komentarzy  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://pawianprzydrodze.wordpress.com/2011/11/10/do-siodmego-pokolenia-czyli-przeswietl-swoje-drzewo-genealogiczne/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 komentarzyDodaj komentarz

  1. No niestety znowu wychodzi, że z nawet ze zwykłego liberalnego, nie lewackiego czy lewicowego punktu widzenia PO to PiS bis i niestety to jakieś tam średnie obycie i jako taka kultura znikają jak się lekko poskrobie.

    Pitera żałosna, posłowie w Sejmie żałośni.

    Ten sejm się zapowiada na wyjątkowo nieudany…

  2. Kiedy pierwszy raz o tym przeczytalam to sie nie zorientowalam o co chodzi. Kompletnie. Zapomnialam, ze geje tylko o jednym mysla. Z reszta ja feministka jestem to i poczucia humoru nie mam.

  3. Niezorientowana jestem z tym synem Nowickiej. Coś powiedział? Coś mu wyciągnęli? Razem na roku byliśmy i pamiętam go jako sympatycznego, bardzo oczytanego chłopaka.
    Teraz wiem, że jest zaangażowany w związki zawodowe. Być może walka klas i „na pohybel kapitalistycznemu wyzyskiwaczowi” to nieprzyjemnie dla wielu uszu brzmiące hasła, ale „sprawiedliwa płaca” i „prawa pracownicze” już chyba lepiej.
    Neomarksizm to nie zbrodnia tylko pewien nurt intelektualny próbujący wyjaśnić rzeczywistość. Owszem, miota się w sprzeczności, ale nikt go przecież już nie chce narzucać jako jedyną receptę na bolączki świata (a neoliberalizm w nieco bardziej „zdroworozsądkowej” formie nadal chcą).

    Pitera. Niegdyś na plakatach jedna z czołowych postaci PO, dziś zmarginalizowana minister bez efektów – zwłaszcza odkąd pod nosem wyrośli jej Miro i Zbycho. Dziwię się, że ktoś jeszcze zaprasza gdzieś tę panią.

  4. Gorzej mu poszło, iingrid – oj, gorzej.

  5. Żenada:) Mam na myśli reakcje na wypowiedź Biedronia i wyciąganie „grzechów” rodziny.

    Ja myślę, że należy odrzucić te idee, które nawołują do nienawiści i przemocy. Pozostałe można rozważać i szukać w nich czegoś ciekawego. Byle zachować dystans. Chyba nie ma idei, która wprowadzona w życie jako bezwzględny dogmat nie zamieni się w koszmar:)


Skomentuj

